zondag 8 november 2009

Polyxena

Mijn bedlinnen is rood, er is passie in mijn kamer.
Struikel niet over de kaarsen wanneer je zachtjes binnenkomt. Mijn vlammen werpen schaduwen op de schemerlichte muren. Zet je teder op de zetel neer, dan breng ik je te drinken. Blijf verwachtingsvol op het puntje van de kussens zitten, omdat je de rugleuning niet raken durft. Ik breng je een glas wijn waarin mijn rode ziel flakkert. Neem het dankbaar in ontvangst en ga ongemakkelijk verzitten, terwijl ik me schijnbaar vertrouwensrijk onderuit de zetel in werp. Volg mijn blik naar de razende stoof, die met veel gedruis de ruimte behaaglijk warmt. Sla timide je ogen neer wanneer ik je brutaal taxeer. Wees wat rood om je wangen als je weer opkijkt en mijn lome grijns aanschouwt.
Wilde melodieën wervelen om onze lichamen. Aarzel slechts even voor je de hand grijpt, die ik je galant aanbiedt tot nodiging ten dans. Laat de wereld los terwijl we wezenloos rondtollen.
Lach koket wanneer we weer gaan zitten en je jezelf een nieuw glas wijn inschenkt. Knipper naar me met je ogen die net boven de rand van je glas zweven. Overwin je angst voor de rugleuning en ga nog eens met je vingers door je haar.
Ga me voor naar mijn bed. Strijk gedachteloos over de rode lakens. Stort je schoonheid uit in het beddengoed. Krom je rug als ik blikkerend nader. Leg je hoofd naar achteren, sluit je ogen en laat je lippen een klein beetje vaneen wijken.
Er is passie in mijn kamer. Roder is mijn bedlinnen.

2 opmerkingen:

Jona zei

Dit is goed!

Soet zei

"Stort je schoonheid uit in het beddengoed."

wat een zin